انتقال مالکیت دومین چین همدان

خانه » دومین » انتقال مالکیت دومین چین همدان

انتقال مالکیت دومین چین همدان

جهت مشاوره برای ثبت یا تمدید دامنه و یا مشاوره حقوقی برای مالکیت و انتقال دامنه در همدان تماس بگیرید: 09394678464 تلگرام گلهای اندیشه



پسوند دامنه توضیحات قیمت سالانه (تومان) عملیات
.ir دامنه ir. دامنه رسمی کشور ایران میباشد. هر شخص حقیقی ایرانی و غیر ایرانی میتواند دامنه آی آر ثبت نماید. 9,000 ثبت آنلاین
.com دامنه عمومي com. رایجترین پسوند برای استفاده کلیه کسب و کارها میباشد 150,000 ثبت آنلاین
.net دامنه net. جهت کسب و کارهای در حوزه شبکه مورد استفاده قرار میگیرد 165,000 ثبت آنلاین
.org دامنه org. جهت ngo ها و موسسات مورد استفاده قرار میگیرد. 165,000 ثبت آنلاین
به غیر از موارد فوق، بیش از 700 پسوند مختلف جهت ثبت اسامی قابل استفاده میباشند. جهت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید.
phone number: +989394678464
منشور رفتاری: موسسه گلهای اندیشه از سال 2002 تاکنون خدمات ثبت دامنه انجام میدهد و در این مدت مشتریان این مجموعه همواره مالکیت تام الاختیار دامنه شان را در اختیار داشته اند.

کد مطلب: 10352.html
در بخش دوم گزارش مربوط به واقعیت مجازی، به ادامه‌ی بررسی کاربردهای آن و ارائه‌ی تاریخ مختصری از پیدایش این صنعت می‌پردازیم.
جمعه, ۱۷ آذر ۹۶ ساعت ۱۲:۰۰

هر آنچه باید در مورد واقعیت مجازی بدانید (بخش دوم و پایانی)

در بخش دوم گزارش مربوط به واقعیت مجازی، به ادامه‌ی بررسی کاربردهای آن و ارائه‌ی تاریخ مختصری از پیدایش این صنعت می‌پردازیم.

ماری ویتون - انتقال مالکیت دومین چین همدان - معتقد است که صنعت بازی و سرگرمی باعث پیشرفت - انتقال مالکیت دومین چین همدان - و توسعه‌ی فناوری واقعیت - انتقال مالکیت دومین چین همدان - مجازی خواهد شد. صنعت بازی ویدیویی به‌طور ویژه‌ای باعث پیشرفت‌هایی در زمینه‌ی گرافیک و صداگذاری شده است و مهندسان می‌توانند از این پیشرفت‌ها در عرصه‌ی واقعیت مجازی نیز بهره ببرند. یکی از پیشرفت‌هایی که ویتون بسیار - انتقال مالکیت دومین چین همدان - آن را جذاب می‌داند، متعلق به دستگاه وی (Wii) از شرکت نینتندو است. این دستگاه نه‌تنها یک محصول تجاری با قابلیت‌هایی در زمینه‌ی ردیابی حرکات است؛ بلکه می‌تواند برای افرادی که بازی ویدویی نمی‌کنند هم جذاب و مقرون‌به‌صرفه باشد. از آنجایی که سیستم ردیابی و سیستم دستگاه‌های ورودی، دو سیستمی هستند که از سایر فناوری‌های واقعیت مجازی عقب مانده‌اند، دستگاه - انتقال مالکیت دومین چین همدان - وی می‌تواند اولین موج از پیشرفت‌های مفید برای سیستم‌های واقعیت مجازی باشد.

از منظر برخی از برنامه‌نویسان، اینترنت در آینده شکلی سه‌بعدی به خود خواهد گرفت و به حالت دنیایی مجازی درخواهد آمد که افراد با وارد شدن به این دنیا، - انتقال مالکیت دومین چین همدان - اطلاعات مورد نیاز خود را به‌ دست خواهند آورد. وب‌سایت‌هایی که بتوانند به‌شکل - انتقال مالکیت دومین چین همدان - سه‌بعدی در بیایند، دنیایی طبیعی‌تر به کاربران اعطا خواهند کرد. برنامه‌نویسان برای رسیدن به این دنیای سه‌بعدی، چندین زبان کامپیوتر و مرورگر مختلف طراحی کرده‌اند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • زبان مدل‌سازی واقعیت مجازی (VRML): اولین زبان مدل‌سازی سه‌بعدی برای وب
  • 3DML: یک زبان مدل‌سازی سه‌بعدی که کاربر می‌تواند با نصب افزونه یا پلاگین، از یک نقطه دیدن کند. کاربر برای دیدن می‌تواند از اکثر مرورگرها استفاده کند.
  • X3D: زبانی است که جایگزین VRML شد. این زبان یک استاندارد برای خلق محیط مجازی در اینترنت است.
  • COLLADA: یک فرمت و قالب برای تبادل فایل در برنامه‌های سه‌بعدی

انتقال مالکیت دومین چین همدان

البته بسیاری از کارشناسان محیط مجازی معتقدند که سیستم اینترنت سه‌بعدی و مجازی بدون HMD، محیطی مجازی به‌ وجود نمی‌آورد. این سیستم‌ها مخاطب و کاربر را در خود غرق نخواهند کرد و سیستم ردیابی و نمایش تصاویر آن‌ها مطابق - انتقال مالکیت دومین چین همدان - با دنیای واقعی نخواهد بود.

نحوه به‌کارگیری واقعیت مجازی

دنیای واقعیت مجازی در اوایل دهه‌ی ۱۹۹۰، بسیار کوچک بود. درست است که صنعت بازی‌های ویدیویی و دنیای فیلم‌سازی درصدد استفاده‌ی بیشتر از - انتقال مالکیت دومین چین همدان - واقعیت مجازی هستند؛ ولی استفاده - انتقال مالکیت دومین چین همدان - از واقعیت مجازی در دنیای واقعی امروز شامل زمینه‌های دیگری نیز می‌شود. برخی از - انتقال مالکیت دومین چین همدان - معماران با استفاده از فناوری - انتقال مالکیت دومین چین همدان - واقعیت مجازی، نقشه‌ی ساختمانی را که قرار است بسازند، پیش از ساخت - انتقال مالکیت دومین چین همدان - در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. - انتقال مالکیت دومین چین همدان - مشتریان با دیدن این نقشه و راه رفتن داخل آن ساختمان سه‌بعدی، نظر - انتقال مالکیت دومین چین همدان - نهایی خود در مورد ساختمان را می‌گویند و می‌توانند قبل از ساخت، نقشه را عوض کنند. مدل‌های مجازی احساس کامل‌تری در مورد - انتقال مالکیت دومین چین همدان - ساختمان به شما می‌دهند تا اینکه شما صرفا از روی یک نقشه دوبعدی ساختمان را تصور کنید.

ارتش آمریکا مدت‌ها است از - انتقال مالکیت دومین چین همدان - گسترش فناوری واقعیت مجازی حمایت می‌کند

کمپانی‌های خودروسازی، نمونه‌های اولیه خود را به‌صورت مجازی طراحی می‌کنند و قبل - انتقال مالکیت دومین چین همدان - از اینکه آن نمونه وارد مرحله‌ی ساخت فیزیکی شود، آن را ارزیابی و بررسی می‌کنند. طراحان می‌توانند با استفاده از این مدل‌های مجازی، تغییراتی در خودرو ایجاد کنند؛ آن هم بدون اینکه نیازی به دستکاری فیزیکی طرح باشد. به‌کارگیری و گسترش فناوری‌های واقعیت مجازی هم مؤثرتر است و هم ارزان‌تر. محیط‌های مجازی کاربردهای دیگری هم دارند؛ مثلا در برنامه‌های آموزشی برای ارتش، برنامه‌ی فضایی یا حتی برای دانشجویان پزشکی. ارتش آمریکا مدت‌ها است از گسترش - انتقال مالکیت دومین چین همدان - فناوری واقعیت مجازی حمایت می‌کند. برنامه‌های آموزشی واقعیت مجازی در ارتش می‌توانند موضوعات مختلفی داشته باشند؛ از شبیه‌سازی وسایل نقلیه گرفته تا مبارزه و جنگیدن تیمی. سیستم‌های واقعیت مجازی در ارتش، هم سالم‌تر و امن‌تر هستند و هم ارزان‌تر. تجربه ثابت کرده است - انتقال مالکیت دومین چین همدان - سربازانی که تحت واقعیت مجازی آموزش می‌بینند، به خوبی همان سربازانی هستند که به - انتقال مالکیت دومین چین همدان - روش‌های قبلی - انتقال مالکیت دومین چین همدان - و سنتی آموزش می‌دیدند.

انتقال مالکیت دومین چین همدان

در دنیای پزشکی، افراد می‌توانند - انتقال مالکیت دومین چین همدان - با استفاده از محیط‌های مجازی، به - انتقال مالکیت دومین چین همدان - کارآموزان هرچیزی را - انتقال مالکیت دومین چین همدان - یاد بدهند؛ از روش‌های جراحی تا تشخیص - انتقال مالکیت دومین چین همدان - بیماری. جراحان از واقعیت مجازی نه‌تنها برای آموزش دادن، بلکه برای انجام جراحی‌های از راه دور با کمک دستگاه‌های - انتقال مالکیت دومین چین همدان - رباتیک نیز استفاده می‌کنند. اولین جراحی رباتیک در سال ۱۹۹۸ در بیمارستانی در پاریس انجام شد. بزرگ‌ترین مشکل جراحی با - انتقال مالکیت دومین چین همدان - کمک واقعیت مجازی، وجود تأخیر در آن است؛ چراکه هرگونه تأخیر در این اقدام حساس، حس غیرطبیعی بودن - انتقال مالکیت دومین چین همدان - را به جراح القا می‌کند. همچنین سیستم‌های واقعیت مجازی باید بازخورد بی‌عیب و نقصی به جراح بدهند.

بزرگ‌ترین مشکل جراحی با کمک واقعیت مجازی، وجود تأخیر در آن است

استفاده‌ی پزشکی دیگر از فناوری واقعیت مجازی، مربوط به درمان روان است. دکتر باربارا روتبائوم از دانشگاه اموری و دکتر لری هاجس - انتقال مالکیت دومین چین همدان - از مؤسسه فناوری جورجیا، پیشگامان استفاده از محیط‌های مجازی برای درمان هراس و فوبیای افراد هستند. آن‌ها با در مواجهه قرار - انتقال مالکیت دومین چین همدان - دادن بیماران در شرایطی در محیط مجازی، آن‌ها را درمان - انتقال مالکیت دومین چین همدان - می‌کنند. این در مواجهه قرار دادن بیماران در محیط مجازی دو مزیت نسبت به محیط واقعی دارد: از یک طرف درمان راحت‌تر صورت می‌گیرد و - انتقال مالکیت دومین چین همدان - از طرف دیگر تمایل بیماران برای درمان - انتقال مالکیت دومین چین همدان - شدن در دنیای مجازی بیشتر از دنیای واقعی است؛ چراکه می‌دانند در دنیای مجازی قرار نیست برای آن‌ها اتفاقی بیفتد. پژوهش‌های این دو نفر، - انتقال مالکیت دومین چین همدان - باعث تأسیس شرکتی‌ به‌نام Virtually Better شد که به دکتر‌های ۱۴ کشور سیستم‌های - انتقال مالکیت دومین چین همدان - درمانی واقعیت مجازی می‌فروشد.

نگرانی‌ها و چالش‌های واقعیت مجازی

 بزرگ‌ترین چالش‌ها در عرصه‌ی واقعیت مجازی عبارت‌اند از: ساخت سیستم‌های بهتر از نظر ردیابی، یافتن راه‌های طبیعی‌تر برای تعامل کاربران با محیط - انتقال مالکیت دومین چین همدان - مجازی و کاهش زمان ساخت محیط‌های مجازی. کمپانی‌های سیستم ردیابی کمی از - انتقال مالکیت دومین چین همدان - زمان پیدایش واقعیت مجازی به کار خود ادامه داده‌اند و بیشتر کمپانی‌ها، کوچک هستند و زیاد در این عرصه دوام نمی‌آورند. همچنین کمپانی‌های زیادی روی دستگاه‌های ورودی مخصوص واقعیت مجازی کار نمی‌کنند. اکثر توسعه‌دهنگان صنعت واقعیت مجازی باید به تکنیکی تکیه کنند که منشأ و مقصد دیگری دارد و امیدوار باشند که شرکت‌هایی که از این صنعت حمایت می‌کنند، سرپا باقی بمانند. برای ساخت دنیاهای مجازی زمان زیادی صرف می‌شود؛ چراکه باید طبیعی جلوه کنند. ساخت یک اتاق در دنیای مجازی نیازمند کار تیمی از برنامه‌نویسان به مدت بیش از یک سال است.

انتقال مالکیت دومین چین همدان

چالش دیگر برای توسعه‌دهندگان محیط مجازی، ساختن محیطی است که از نظر ارگونومیک خوب باشد. بسیاری از سیستم‌های واقعیت مجازی متکی به سخت‌افزار هستند که وجود آن می‌تواند حرکات کاربر را محدود ‌کند. اگر این سخت‌افزار به‌خوبی طراحی نشده باشد، کاربر حس می‌کند تعادل ندارد؛ که این خود باعث می‌شود دیگر در محیط مجازی غرق نشود و از طرفی باعث می‌شود که او از محیط دل‌زده شود و حالت تهوع به او دست دهد. البته همه‌ی کاربران دچار مشکل دلزدگی و حالت تهوع نمی‌شوند و ممکن است ساعت‌ها بتوانند بدون هیچ مشکلی در دنیای مجازی حضور داشته باشند؛ ولی از طرف - انتقال مالکیت دومین چین همدان - دیگر افرادی هم هستند که تنها با گذراندن چند دقیقه در دنیای مجازی دچار مشکل می‌شوند.

محیط‌های مجازی حتی می‌توانند اعتیارآورتر از بازی‌های آنلاین معمولی باشند

برخی از روانشناسان معتقدند که غرق شدن در دنیای مجازی می‌تواند اثرات روانی روی کاربر داشته باشد. آن‌ها معتقدند سیستم‌های محیط مجازی که حاوی - انتقال مالکیت دومین چین همدان - محتوای خشونت‌بار باشند، می‌توانند کاربر را نیز تبدیل به فردی خشن کنند. در واقع این نگرانی وجود دارد که محیط مجازی، نسلی جامعه‌ستیز پرورش دهد. برخی دیگر از روانشناسان در مورد جامعه‌ستیزی نگران نیستند و در عوض نگران اعتیاد افراد به این محیط‌های مجازی هستند. داستان‌ها و اخبار زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند گیمرها چنان درگیر بازی‌های آنلاین شده‌اند که - انتقال مالکیت دومین چین همدان - زندگی واقعی خود را فراموش کرده‌اند. این در حالی است که محیط‌های مجازی حتی می‌توانند اعتیارآورتر از بازی‌های آنلاین معمولی - انتقال مالکیت دومین چین همدان - باشند.

یکی دیگر از نگرانی‌ها مربوط به اقدامات جنایت‌کارانه است. تعریف اقداماتی مثل قتل و جرایم جنسی مشکل‌ساز شده است. مقامات چگونه می‌توانند افراد مجرم در محیط مجازی را متهم کنند؟ مطالعات نشان می‌دهد وقتی افراد در محیط‌های شبیه‌سازی شده قرار می‌گیرند، واکنش فیزیکی و احساسی آن‌ها به این محیط‌ها کاملا واقعی است. از همین رو، این احتمال وجود دارد که آن‌ها قربانی یک حمله‌ی مجازی شوند؛ - انتقال مالکیت دومین چین همدان - موردی که به احساسات دنیای واقعی آن‌ها ضربه بزند. آیا می‌توان فرد خاطی و حمله‌کننده را مجازات کرد؟ ما هنوز پاسخی برای این سؤالات نداریم.

تاریخچه واقعیت مجازی

مفهوم واقعیت مجازی، دهه‌ها است که مطرح شده؛ ولی عموم مردم از اوایل - انتقال مالکیت دومین چین همدان - دهه‌ی ۱۹۹۰ با مفهوم آن آشنا شدند. در اواسط دهه‌ی ۱۹۵۰ فردی به‌نام مورتون هیلینگ که یک فیلم‌بردار سینما بود، تئاتری را در ذهنش تصور کرد که بتواند تمامی حواس مخاطبان را معطوف خود کند و آن‌ها را بهتر غرق در داستان کند. او در سال ۱۹۶۰ دستگاهی به نام Sensorama ساخت که حاوی یک نمایشگر استریوسکوپی، فن، پخش‌کننده‌ی بو، بلندگوهای استریو و یک صندلی متحرک بود. او همچنین یک نمایشگر تلویزیونی که روی سر قرار می‌ٰگرفت (HMD) طراحی کرد؛ وسیله‌ای که به - انتقال مالکیت دومین چین همدان - کاربر اجازه می‌داد تلویزیون را به‌صورت سه‌بعدی تماشا کند. کاربران فیلم مخاطبانی بودند که نمی‌توانستد در فیلم - انتقال مالکیت دومین چین همدان - تأثیری ایجاد کنند؛ ولی در فیلم غرق می‌شدند. الگو گرفتن از بسیاری از ایده‌های هیلینگ، باعث پیدایش واقعیت مجازی شد.

مهندسان فیلکو کورپوریشن، اولین HMD را در - انتقال مالکیت دومین چین همدان - سال ۱۹۶۱ ساختند و آن را هدسایت (Headsight) نامیدند. این - انتقال مالکیت دومین چین همدان - کلاه حاوی یک صفحه نمایش ویدئویی و سیستم ردیابی‌ بود که مهندسان آن را - انتقال مالکیت دومین چین همدان - به یک سیستم دوربین مدار بسته متصل کرده بودند. آن‌ها قصد داشتند از HMD در شرایط خطرناک استفاده کنند. یک کاربر می‌توانست با تنظیم زاویه‌ی دوربین از طریق چرخاندن سرش، یک محیط واقعی را از دور مشاهده کند. کمپانی بل لابراتوریز، از HMD مشابه برای خلبانان هلیکوپتر - انتقال مالکیت دومین چین همدان - استفاده کرد. این کمپانی با اتصال HMD به دوربین‌های مادون قرمز که به زیر هلیکوپترها چسبیده - انتقال مالکیت دومین چین همدان - بودند، به خلبانان این قابلیت را داده بود که دیدی واضح از محیط در شب پیدا کنند.

انتقال مالکیت دومین چین همدان

در سال ۱۹۶۵ یک - انتقال مالکیت دومین چین همدان - دانشمند کامپیوتر به نام ایوان ساترلند، در فکر ساختن وسیله‌ای به‌نام Ultimate Display بود. افراد می‌توانند - انتقال مالکیت دومین چین همدان - با استفاده از این وسیله، به دنیایی مجازی نگاه - انتقال مالکیت دومین چین همدان - کنند - انتقال مالکیت دومین چین همدان - که همانند دنیای واقعی است. این ایده بیش از هر ایده‌ای باعث گسترش واقعیت مجازی شد. ایده‌ی ساترلند شامل موارد زیر است:

  • دیدن یک دنیای مجازی که برای هرکسی به‌مانند دنیای واقعی است، از طریق یک HMD صورت می‌گیرد و برای واقعی‌تر به نظر رسیدن این دنیا باید محرک لمسی و صدای سه‌بعدی به آن اضافه شود
  • کامپیوتری که تأخیری در دنیای مدل‌سازی شده ایجاد نکند
  • کاربران بتوانند اشیاء را به‌صورت طبیعی در محیط مجازی دستکاری کنند

ساترلند در سال ۱۹۶۶ نوعی HMD ساخت که به یک کامپیوتر متصل بود. ارائه‌ی تمامی مسائل گرافیکی مربوط به نمایشگر، وظیفه کامپیوتر بود" گفتنی است که قبل از آن زمان، HMD-ها تنها به دوربین‌ها متصل می‌شدند. ساترلند از یک سیستم تعلیق برای نگه داشتن HMD استفاده کرد؛ چراکه برای یک کاربر خیلی سنگین بود. HMD می‌توانست تصاویر را به‌صورت استریو به نمایش دربیاورد، به تصویر عمق بدهد و حرکات سر کاربر را ردیابی و دنبال کند تا با توجه - انتقال مالکیت دومین چین همدان - به این حرکات، زمینه دید کاربر تغییر کند.

توسعه‌ی واقعیت مجازی

وزارت دفاع و بنیاد ملی علوم ناسا، بیشتر از همه در زمینه‌ی پروژه‌های واقعیت مجازی سرمایه‌گذاری کرد. سازمان CIA مبلغ ۸۰ هزار دلار به‌عنوان پول پژوهش به ساترلند - انتقال مالکیت دومین چین همدان - اعطا کرد. برنامه‌های‌ اولیه‌ مربوط به شبیه‌ساز وسایل نقلیه بودند و در - انتقال مالکیت دومین چین همدان - تمرین دادن افراد کاربرد داشتند. از آنجایی که تجارب پرواز در شبیه‌سازی‌ها کاملا شبیه به پرواز واقعی در ارتش، ناسا و مؤسسات هوایی نبود و وقفه‌ای حداقل یک روزه بین پرواز شبیه‌سازی شده و پرواز واقعی وجود داشت، عملکرد خلبانان در دنیای واقعی لطمه می‌خورد.

توسعه واقعیت مجازی

فناوری واقعیت مجازی سال‌ها از چشم عموم دور ماند. تقریبا تمامی پیشرفت‌های واقعیت مجازی تا دهه‌ی ۱۹۸۰ مربوط به شبیه‌سازهای وسایل نقلیه بود. ولی بعد از - انتقال مالکیت دومین چین همدان - این دهه، در سال ۱۹۸۴ یک دانشمند کامپیوتر به نام - انتقال مالکیت دومین چین همدان - مایکل مک‌گریوی تلاش کرد از فناوری واقعیت مجازی در طرح تعامل انسان و کامپیوتر (HCI) استفاده کند. HCI هنوز هم نقش مهمی در پژوهشات واقعیت مجازی ایفا می‌کند و علاوه بر این، در آن زمان منجر به جلب شدن نظر رسانه به واقعیت مجازی شد.

جارون لینیر، برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ از اصطلاح واقعیت مجازی استفاده کرد. در دهه‌ی ۱۹۹۰ توجه رسانه به واقعیت مجازی بیشتر شد. این عمل باعث شد که مردم انتظارات غیر واقعی زیادی از - انتقال مالکیت دومین چین همدان - واقعیت مجازی پیدا کنند. وقتی عموم مردم متوجه شدند که واقعیت مجازی آنطور که آن‌ها فکر می‌کردند، - انتقال مالکیت دومین چین همدان - پیشرفت نکرده است و انتظارات آن‌ها را برآورده نمی‌کند، این موضوع از ذهن‌ها پاک شد. امروزه سازندگان واقعیت مجازی سعی می‌کنند که در مورد توانایی‌های واقعیت مجازی اغراق نکنند. آن‌ها همچنین گاهی از به‌ کار بردن لفظ واقعیت مجازی دوری می‌کنند.


اولين صفحه   -  انتقال مالکیت دامین انگلستان همدان   -   قیمت دامین انگلستان همدان   -   خرید دامین انگلستان همدان   -   قوانین دامین انگلستان همدان   -   دامنه چین همدان   -   ثبت دامنه چین همدان   -   تمدید دامنه چین همدان   -   انتقال دامنه چین همدان   -   نحوه انتقال دامنه چین همدان   -   مالکیت دامنه چین همدان   -   انتقال مالکیت دامنه چین همدان   -   قیمت دامنه چین همدان   -   خرید دامنه چین همدان   -   قوانین دامنه چین همدان   -   دومین چین همدان   -   ثبت دومین چین همدان   -   تمدید دومین چین همدان   -   انتقال دومین چین همدان   -   نحوه انتقال دومین چین همدان   -   مالکیت دومین چین همدان   -   انتقال مالکیت دومین چین همدان   -   قیمت دومین چین همدان   -   خرید دومین چین همدان   -   قوانین دومین چین همدان   -   دامین چین همدان   -   ثبت دامین چین همدان   -   تمدید دامین چین همدان   -   انتقال دامین چین همدان   -   نحوه انتقال دامین چین همدان   -   مالکیت دامین چین همدان   -   انتقال مالکیت دامین چین همدان   -   قیمت دامین چین همدان   -   خرید دامین چین همدان   -   قوانین دامین چین همدان   -   دامنه بین المللی همدان   -   ثبت دامنه بین المللی همدان   -   تمدید دامنه بین المللی همدان   -   انتقال دامنه بین المللی همدان   -   نحوه انتقال دامنه بین المللی همدان   -   مالکیت دامنه بین المللی همدان   -   انتقال مالکیت دامنه بین المللی همدان   -  آخرين صفحه