به مجموعه هایی شامل متن و عکس، که در داخل آن ها  از تگ های html استفاده میگردد محتوا گفته می شود. حال این محتوا بسته به نوع انتشار در سایت می تواند حالت های مختلفی را داشته باشد. در طراحی دروپال به طور کلی ما سه نوع محتوا داریم که شامل: خبرنامه (محتوا وب نوشت)،  مقاله (خبر های مرتبط به وب نوشت)،  صفحه کتاب (صفحه کتابچه ای) میشود.

محتوای وب‌ نوشت :

این نوع محتوا در دروپال به صورت خبری می باشد و هر کاربر که دارای دسترسی در دروپال توسط ادمین می باشد میتواند به صورت مستقل در سایت اقدام به ایجاد خبر کند و محتوای خبری خود را در سایت بسازد و قرار دهد هر خبر در دروپال به نام همان شخص منشتر میشود و حالت شخصی دارد به صورتی که خبر با نام شخص ایجاد کننده در سایت منتشر میگردد.

مقاله (خبر های مرتبط به وب نوشت) :

به این نوع محتوا در دروپال اصطلاحا محتوای وابسته گفته میشود به این صورت که در ایجاد آن شما این قابلیت را دارا خواهید بود تا به فرض مثال آموزش های متوالی در سایت خود قرار دهید و آنها را شاخه بندی کرده تا به یکدیگر مربوط شوند و در دسته بندی های خود قرار بگیرند. و یا انواع مقاله با دسته بندی های محتلف در طراحی خود در سایت قرار دهید.

صفحه کتاب (صفحه کتابچه ای) :

این نوع محتوا در دروپال دارای سیستم پیمایش سلسله مراتبی بوده به این صورت که شما میتوانید با ایجاد محتوایی به صورت خصلت کتابی به آن سر فصل دادده و مجموعه نوشته های خود را در فصل های محتلف قرار داده تا به صورت راحت تر قابل دسترس بوده و مورد استفاده نیر قرار بگیرد.

 نحوه ایجاد محتوا در دروپال :

برای ایجاد محتوا در دروپال ابتدا وارد سایت خود شده از تب بالا گزینه افزودن محتوا را انتخاب کنید مانند تصویر:

ایجاد محتوا در طراحی سایت دروپال

 بسته به نوع محتوای خود گزینه مورد نظر را انتخاب کنید ( ما از گزینه محتوای وب نوشت استفاده کردیم).

ایجاد محتوا در طراحی سایت دروپال

 در صفحه باز شده گزینه هایی مانند :

Title: (عنوان صفحه)

Body: (محل قرار گیری متن و کد های HTML)

قالب‌بندی متن : (به وسیله این گزینه میتوانید از تگ های HTML استفاده کنید)

تنظیمات منو (به وسیله این گزینه میتوانید برای محتوای خود منو قرار دهید)

ایجاد محتوا در طراحی سایت دروپال

 پس از پر کردن فیلدهای نام برده در انتهای صفحه گزینه ذخیره را انتخاب و بر روی آن کلیک کرده و صفحه مورد نظر را ذخیره و مشاهده میکنیم. این نوع محتوا که هم اکنون توانسته اید ایجاد کنید به محتوای پیش فرض در دروپال می باشد. شما قابلیت این را در دروپال دارید که برای خود یک محتوای با نمایش سفارشی در سایت خود ایجاد کنید که برای این امر میتوانید از روشهای مختلفی استفاده کنید. ازجمله استفاده از ماژولViews و افزونه های مربوط به نمایش های خاص. این ماژول همانند Slide Show ،Light Box اما مشکلی که در این بین هست که شما در این ماژول نمیتوانید بخش تولید محتوای خود را در سایت طراحی کنید برای این کار شما میتوانید به راحتی توسط گزینه انواع محتوا در ساختار دروپال نوع محتوای سفارشی خود را ایجاد کرده و از آن استفاده کنید  برای این منظور ابتدا بر روی گزینه ساختار همانند تصویر کلیک کنید

ایجاد محتوا در طراحی سایت دروپال

در صفحه باز شده بر روی گزینه انواع محتوا کلیک کرده در صفحه باز شده شما لیستی از انواع محتوا موجود در سایت خود را مشاهده خواهید کرد .

ایجاد محتوا در طراحی سایت دروپال

تذکر:

شما در این قسمت به راحتی میتوانید انواع محتوای خود را که به صورت پیش فرض بوده را ویرایش کنید ولی برای این امر به تسلط کامل به دروپال نیار دارید لذا بدون هیچگونه داشتن بکاپ از سایت خود اقدام به این امر نفرمائید.

 خب در صفحه بر روی گزینه افزودن نوع محتوا کلیک کرده تا صفحه ایجاد محتوا برای شما به نمایش در بیاید.

ایجاد محتوا در طراحی سایت دروپال

گزینه هایی را مشاهده خواهید کرد که شامل :

نام : نام ماشینی که برای محتوای خود در سایت باید انتخاب کنید که هنگام ایجاد محتوا برای شما به نمایش در خواهد آمد همانند ( محتوای وب نوشت)

برچسب فیلد عنوان: به وسیله این گزینه شما میتوانید به مقدار نمایشی گزینه title  را به مقداری به صورت دلخواه خود تقییر دهید.

سایر گزینه های این صفحه را به صورت پیش فرض گذاشته و بر روی گزینه ذخیره و افزودن فیلدها کلیک تا به صفحه بعد منتقل گردید. در صفحه فوق مشاهده خواهید کرد که دروپال به صورت پیش فرض برای شما دو مقدار title و body را قرار داده شما در این قسمت به وسیله گزینه افزودن فیلد جدید میتوانید هر محتوایی را که میخواهید حال از نوع تصویر و … را ایجاد کرده

ایجاد محتوا در طراحی سایت دروپال

در انتها گزینه ذخیره را بزنید و به صفحه افزودن محتوا باز گشته و نوع محتوای خود را که ایجاد کرده اید مشاهده خواهید کرد. امیدواریم این آموزش مورد پسند شما قرار گرفته باشد .

لینک های مرتبط