چرا بعد از طراحی سایت کاربران شما را ترک می کنند؟-10

بعد از طراحی سایت مهم ترین مشکلی که برای هر وبسایت پیش می آید ترک کاربران سایت است . اما این مشکل قابل حل است . در ادامه با طراحی سایت همراه باشید.
طراحی سایت شما قدیمی است و نیاز به بازطراحی دارید
این یک حقیقت تلخ است که همه کاربران به ظاهر سایت شما توجه میکنند. بعنوان مثال میتوان از روی جلد یک کتاب حدودا تشخیص داد که چه سالی منتشر شده و چقدر کهنه است. همین دید نسبت به وبسایت نیز وجود دارد. تحقیقات آماری نشان میدهد که نزدیک به ۹۴ درصد کاربران به سایت هایی با طراحی قدیمی و کاربری سخت اعتماد نمیکنند و ممکن است به سرعت سایت شما را ترک کنند. متاسفانه این دست طراحی ها در سایت های دولتی و پرتال های کاربردی بسیار به چشم میخورد و کاربران مجبور به استفاده از این فضاها میشوند.
پیشنهاد میشود هر دو سال یک بار طراحی سایت خود را بازبینی کرده و صفحات را با

تکنولوژی ها و متدهای روز طراحی سایت بازنویسی کنید.

نمیتوان یک ادبیات مشخص برای همه سایت های اینترنتی تعیین کرد بلکه باید براساس مخاطبین سایت و نوع محصولات یا خدمات عرض شده ادبیات خود را مشخص کنید. بعنوان مثال اگر مخاطبین شما در گروه سنی جوان هستند استفاده از کلمات دشوار و مفاهیم سنگین نمیتواند جذاب باشد و در مقابل برای سایت هایی در زمینه اقتصاد و سیاست نمیتوان از کلمات و عبارات روزمره استفاده نمود.
همخوانی نداشتن ادبیات شما با سلیقه مخاطب میتواند موجب بی اعتمادی یا سرخوردگی در مخاطب شود، این تناقض یکی از مهمترین دلایل ترک سایت شما توسط کاربران است.

استفاده از تکنولوژی های قدیمی در طراحی سایت

مدت هاست که استفاده از Flash Player در طراحی وب سایت منسوخ شده است، در حالیکه تا همین چند سال پیش بعنوان یکی از تکنولوژی های پرطرفدار طراحی سایت محسوب میشد. اما هنوز سایت هایی وجود دارند که بخش هایی از محتوا یا المان های آنها با استفاده از فلش در سایت نمایش داده میشوند. این تکنولوژی هم اکنون در بسیاری مرورگرها غیرفعال شده و برای استفاده از آن نیاز به اجازه مستقیم کاربر است. همچنین حجم صفحاتی از این دست بسیار بالا بوده و زمان بسیاری برای نمایش محتوا به کاربر نیاز دارند.

استفاده از فلش در طراحی سایت

اگر پلن درآمدزایی شما براساس تبلیغات طرح ریزی شده است نمیتوانید به طور کلی آنها را حذف کنید ولی دلیلی وجود ندارد که حضور تبلیغات موجب آزار بازدیدکنندگان سایت شود. افرادی که برای تبلیغ در سایت شما هزینه میکنند انتظار دارند کاربران سایت شما را به سایت یا محصول خود جذب کنند ولی استفاده بیش از حد از تبلیغات در صفحه موجب میشود اولا کاربر به هیچ یک از آنها توجه نکرده و ثانیا به سرعت سایت شما را ترک کند. تصویر زیر یک نمونه نادرست از تبلیغات در سایت است. تقریبا هرچیزی که در این صفحه برای کاربر قابل مشاهده است نوعی از تبلیغات بوده و ارتباطی با محتوای صفحه ندارد.

استفاده از تبلیغات آزار دهنده در طراحی سایت

برای تاثیرگذاری تبلیغات باید از ایده های نو و ارتباط معنایی استفاده کنید. بعنوان مثال تبلیغ خمیردندان در یک سایت که مطالب آن در حوزه سلامت دهان و دندان هستند میتواند بسیار تاثیرگذار باشد ولی همین تبلیغ در یک سایت ورزشی جذابیت زیادی نخواهد داشت. تلاش کنید تبلیغاتی را در سایت خود نمایش دهید که از نظر موضوعی به سایت شما مرتبط باشند و کیفیت محصول و ارایه آن بالا باشد.
همچنین بسیاری از کاربران از طریق تلفنن همراه خود وارد سایت ها میشوند و عموما با سرعت پایین یا حجم محدود وارد سایت شما میشوند. زمانیکه متوجه شوند به دلیل وجود ویدیو یا آهنگ صفحه شما سنگین است ممکن است ترجیح دهند محتوای مورد نظر خود را در صفحه ای دیگر جستجو کنند و این یعنی شکست در طراحی سایت. این مورد در طراحی فروشگاه اینترنتی اهمیت بیشتری نیز خواهد داشت زیرا در این فضا کاربران به سختی اعتماد میکنند و با هر بهانه ای از خرید منصرف میشوند.

ساختار منوی سایت و نحوه دسترسی مناسب نیست

احتمالا برای خود شما هم اتفاق افتاده است که وارد یک سایت میشوید و به دنبال اطلاعات خاصی در آن هستید ولی نمیتوانید مسیر مناسب برای دسترسی به آن را پیدا کنید. در این شرایط احتمالا فکر میکنید طراح این سایت هیچ تفکر و تجربه ای در ساخت آن نداشته است.
تلاش کنید گزینه های موجود در منوی سایت کاملا شفاف و قابل فهم بیان شده باشند و از عباراتی بهره بگیرید که در تجارت شما و در میان کاربران رایج است. استفاده صحیح از ابزارهای جستجو در کنار منو میتواند شانس دستیبابی کاربران به محتوا را افزایش دهد.

سرعت سایت شما پایین است

یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر سئو سایت سرعت بارگزاری صفحات است ولی این فاکتور بر تجربه کاربری نیز تاثیر بسیاری دارد. اگر زمان لود شدن صفحه طولانی باشد کاربران برای دریافت اطلاعات مورد نظر خود به سایت یا صفحه دیگری مراجعه خواهند کرد. تحقیقات نشان میدهد که ۴۷ درصد کاربران انتظار دارند صفحه در کمتر از ۲ ثانیه به صورت کامل در دسترس باشد و هر ثانیه تاخیر در لود صفحه تقریبا ۱۶ درصد بر نرخ خروج کاربران تاثیر خواهد داشت. همچنین بسیار مشاهده میشود که با انتخاب هاست یا سرور ارزان و ضعیف سایت شما در ساعاتی از روز از دسترس خارج میشود و کاربر با صفحات ۴۰۴ یا خطای ۵۰۰ مواجه میشود.

ایرادات سرور در طراحی سایت

برای افزایش سرعت سایت تکنیک های مختلفی وجود دارد که در مقاله افزایش سرعت سایت به آن اشاره شده و برای بررسی این فاکتور در سایت شما نیز ابزار page insights از طرف گوگل معرفی شده است.

 

لینک های مرتبط: