امروزه طراحی سایت به یکی از مهمترین نیاز های هر کسب و کاری بدل شده به طوری که میتوان به جرعت گفت کسب و کاری که فروش خود را بر روی اینترنت نیاورد کسب و کاری شکست خورده و پایان یافته است. از این رو در ضمینه طراحی سایت ما نرم افزارهای مختلفی را برای داشتن یک طراحی سایت مناسب برای خود داریم که یکی از آنها وردپرس میباشد. در مقالات گذشته ما به شما نحوه نصب نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس را آموزش دادیم این نرم افزار فوق العاده قوی و انعطاف پذیر در میان سایر نرم افزار های مدیریت محتوا میتوان گقت از محبوبیت بهتری برخوردار است. اما در ضمینه فارسی ما با کاستی هایی مواجه هستیم که خوشبختابه به وسیله افزونه های این نرم افزار مدیریت محتوا رفع میگردد.

یکی از این مشکلات فونت وب سایت میباشد. ف.نت وب سایت نقش بسیار مهمی را در ضمینه جذب کاربر و بالا رفتن آمار وب سایت ایفا میکند اگر وب سایتی در وب سایت خود از فونت مناسب با تنظیمات بزرگی و کوچکی درست استفاده نکند کاربر از آن به سرعت خسته شده و خارج خواهد شد. در اادامه به عوامل خروج کاربر به وسیله فونت و بهترین فونت برای وب سایت خواهیم پرداخت.

چه فونتی مناسب است ؟

ما در ضمینه وب فونت های بسیاری را دارا میباشیم که میتوانند به وب سایت ما زیبایی خاصی را ببخشند و به وسیله این فونت ها بهترین کاربری را برای وب سایت خود فراهم آوریم از جمله این فونت ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فونت بی یکان
  • فونت ایران سنس
  • فونت میترا

فونت های نامبرده هر کدام در ضمینه خود بسیار مناسب برای وب سایت بوده و شما به راحتی میتوانید به وسیله این فونت ها برای کاربران خود محیط نوشتاری کاربر پسندی را فراهم کنید برای این منظور شما یکی از فونت های نامبرده را از طریق وب سایت مربوطه حریداری کرده و پس از خریداری آن طبق دستورالعمل های نامبرده شده در آن در داخل محیط هاست خود آپلود کرده و پس از آن فایل های مورد نیاز را در فایل RTL.CSS خود که اکثرا در تم های فارسی شده به صورت پیش فرض موجود میباشند قرار میدهید و پس از آن وب سایتی با فونت فارسی و قالب بندی متن متناسب با بخش های مختلف خواهید داشت.

افزونه های فارسی ساز وردپرس

در ضمینه فارسی سازی به وسیله افزونه ورد پرس دارای افزونه های بسیاری میباشد اما میتوان به افزونه وردپرس پارسی اشاره کرد در ضمینه پارسی سازی بسیار خوب عمل نموده و پس از نصب افزونه نامبرده تمامی حلقه‌های وردپرس را به زبان شیرین فارسی ترجمه کرده و شما می‌توانید یک تجربه شیرین با وردپرس در زبان پارسی داشته ‌باشید.

این افزونه علاوه بر فارسی سازی یک مبدل و بهینه‌ساز UTF-8 نیز می‌باشد ( وردپرس به طور کامل UTF-8 را پشتیبانی نمی‌کند زیرا دیگر MySQL 5 ٬ UTF-8 را به‌طور کامل پشتیبانی نمی‌کند ) !
پس ااز فعال سازی افزونه فوق شما در قسمت منو بار ادمین خود گزینه ای را مشاهده خواهید کرد با نام وردپرس فارسی بر روی آن کلیک کرده تا وارد صفحه زیر شوید:

فارسی ساز طراحی سایت

در صفحه باز شده شما در قسمت های موجود تیک موارد زیر را علامت دار کنید:

در سر تیتر:

تنظیمات تاریخ و ساعت

  • تاریخ تمامی بخش‌های وردپرس از میلادی به شمسی تبدیل شود.
  • تبدیل خودکار تاریخ در نوشته‌ها، مثلا از yoursite.ir/2008/04/02/post به yoursite.ir/1387/01/13/post.
  • تاریخ در عنوان بایگانی مطالب به تاریخ شمسی تبدیل شود، مثلا از مارس 2014 به فروردین ۱۳۸۷.

و در سرتیتر:

تبدیل اعداد به فارسی

  • عنوان نوشته‌ها
  • متن خلاصه‌ها
  • متن دیدگاه‌ها
  • تعداد دیدگاه‌ها
  • فهرست دسته‌ها

نکته: 

در صورتی که شما از افزونه های اسلایدشو مانند: Revolution Slider و یا … استفاده میکنید در صورت فارسی سازی امکان از کار افتادن اسلایدشو شما هست برای این منظور میتوانید از نوع اول فارسی سازی به وسله فونت نیز استفاده کنید.

هم اکنون وردپرس شما فارسی شده و میتوانید از آن لذت ببرید.

 

لینک های مرتبط