هزینه های طراحی سایت

برای  طراحی سایت کسب وکار ها برخی اوقات پیش می آید که هزینه  طراحی سایت  و توسعه آن بسیار زیاد می شود اما چاره ای جز این نیست . اما در این مقاله قصد داریم تا به شما نحوه کاهش هزینه های  طراحی سایت رابگوییم. پس در ادامه همراه باشید.

نکاتی که باید در  طراحی سایت و کاهش هزینه های آن باید رعایت کنیم :

١- اشخاصی که می توانند در این زمینه توسعهء و  طراحی سایت  یک برنامه ریزی دقیق نموده و شما را یاری نمایند را شناسایی کنید. قبل از شروع پروژه تان اطمینان حاصل فرمایید که شما و تیم تان هر دو در یک صفحه هستید و دربارهء چشم انداز نهایی ان تصمیم می گیرید.

این کار باعث به حداقل رساندن (از بین بردن) هرگونه سردرگمی در مورد نحوهء توسعهء وب سایت بین اعضای تیم تان خواهد شد و تضمین می کند که هنگامی که طراحان توسعهء وب سایت فعالیت خود را آغاز می نمایند، آنها می توانند یک تعریف واضح از محصول نهایی خود داشته باشند. طراحی سایت  هایی که توسعهء آن پروژه ها به صورت درستی تعریف نشده است، می تواند هزینه های غیر منتظره ای به دلیل “گسترش محدودهء وب سایت” برای شما در بر داشته باشد. به طور کلی گسترش محدودهء وب سایت هنگامی رخ می دهد که کارهای غیر منتظره به پروژهء طراحی سایت شما اضافه گردد. این امر باعث بالاتر رفتن هزینه های برنامه ریزی شدهء پروژهء  طراحی سایت  و گسترش آن و همچنین تمدید مهلت پایان پروژه خواهد شد.

٢- یک شخص مسئول برای ارتباط با توسعه دهندهء وب سایت خود مشخص نمایید. همچنین مشخص بفرمایید که هر چند وقت یکبار نیاز به ارتباط با توسعه دهندهء وب سایت در طول فرآیند می باشد. به طور کلی هر چقدر تعداد جلسات ملاقات شما با توسعه دهندهء وب سایت تان بیشتر باشد، هزینهء بیشتری برای شما ایجاد خواهد شد.

در صورتی که انجام پروژهء طراحی وب سایت و توسعهء آن به خوبی تعریف شده باشد و برای آن برنامه داشته باشید، تعداد جلسات شما کوتاهتر و کمتر خواهد بود. به خصوص در مورد پروژه های توسعه کوتاه وب و یا پروژه هایی با بودجه های محدود، باید از جلسات زیاد و مداوم اجتناب نمایید. اگر این پروژه به خوبی برای شما مشخص نشده است، باید ریسک جلسات متعدد در طول مدت زمان انجام پروژه را نیز در نظر بگیرید. این امر همیشه از برنامه ریزی و تعیین کامل برنامهء پروژه هزینه سازتر می باشد.

تصویب و نهایی سازی نیازهای  طراحی سایت  و بهینه سازی وب سایت و توسعهء آن قبل از هر کاری باید صورت بپذیرد. برای پروژه های بزرگ باید برای شروع پروژه مراحل آن به خوبی مشخص و تعریف شده باشد و از تحویل پروژه و زمان آن اطمینان حاصل فرمایید.

٣- اگر پروژهء شما شامل  طراحی سایت  و یا طراحی مجدد وب سایت می باشد، قبل از تماس با طراح وب سایت خود، یک نگاه به آن بیاندازید. داشتن ایده و نگاه کوتاهی به طراحی وب سایتی که شما آن را ترجیح می دهید باعث کاهش نیاز بررسی های مجدد خواهد شد. بررسی مجدد طراحی سایت  به دلیل عدم آگاهی نسبت به آنچه شما خواستار آن در  طراحی سایت  تان هستید، می تواند باعث افزایش قیمت ها و هزینه های شما شود. شروع پروژهء  طراحی سایت  با این ایده و رویکرد که “وقتی طرح را ببینم متوجه می شوم که چه می خواهم” می تواند باعث افزایش هزینه های پروژه و زمان پایان آن خواهد شد.( به دلیل بررسی های بیش از حد در زمان انجام پروژه) اگر مطلقاً هیچ ایده و برنامه ای برای شروع پروژه ندارید، یک لیست از وب سایت های قابل مقایسه در زمینه کاری اتان که آنها را می پسندید، تهیه نمایید. مطمئن شوید که هرگونه عناصر لازم که دوست دارید، در وب سایت تان وجود داشته باشد را در نظر گرفته اید.

۴- مطالبی که می خواهید در سایت تان نمایش داده شود را تهیه کرده و یا تهیه محتوای وب سایت را به فردی متخصص بسپارید. شما نباید یک وبسایت با محتوای ناقص را راه اندازی نمایید. اما اگر محتوای وب سایت تان آماده نیست، به جای سرمایه گذاری در یک وب سایت بزرگ با محتوای ناقص و تعریف نشده، یک وب سایت بروشور مانند( یک صفحه) و تعریف شده ایجاد نمایید. بدون یک محتوای موثر،  طراحی سایت  بی معنی خواهد بود. اگر محتوای مطالب وب سایت شما آماده نیست در واقع وب سایت شما کامل نمی باشد.

۵- هنگامی که مطالب وب سایت در قالب وب سایت آماده نوشته شد، مطالب وب سایت خود را توسط توابع و بخشهای آن تنظیم و ساماندهی نمایید( به عنوان مثال: اطلاعات شرکت، خدمات، نظرها و غیره) این امر به تعیین محدودهء پروژهء شما کمک خواهد کرد(به عنوان مثال: شماره و تعداد صفحات، آیتم های حرکتی در وب سایت و غیره)

۶- مشخص بفرمایید که تمایل دارید بازدیدکنندگان با وب سایت شما چگونه ارتباط برقرار نمایند. این امر تضمین می کند که شما و توسعه دهندهء وبسایت تان درک روشنی از محدودهء کلی پروژه دارید. یک وب سایت استاتیک پنج صفحه ای بسیار متفاوت از یک وب سایت پنچ صفحه ای دینامیک و تعاملی و یا یک وب سایت پنج صفحه ای فروشگاهی با سبد خرید می باشد.

به طور کلی هر ویژگی که نیاز به برنامه نویسی پیشرفته و خدمات برنامه نویسی و یکپارچگی با نرم افزارها در وب سایت باعث افزایش هزینه های شما خواهد شد. بنابراین مهم است که برای امضای قرارداد طراحی وب سایت تمامی موارد مورد نیاز وب سایت برای شما کاملاً روشن و واضح باشد.

٧- قبل از درخواست و تایید هرگونه ویژگی جدیدی در وب سایت، دوباره محدودهء اصلی وب سایت خود را بررسی نموده و به سوالات زیر پاسخ دهید:

آیا این ویژگی جدید در محدودهء اصلی پروژهء وب سایت شما هست؟
این ویژگی جدید چگونه به وب سایت من کمک خواهد کرد! آیا وجود آن مهم است؟
این کار در پایان مهلت انجام پروژه چگونه تاثیر خواهد داشت؟
هزینه های اضافی به چه صورتی خواهد بود؟
آیا می توان این ویژگی را در مرحلهء دوم پروژه انجام داد؟
این ویژگی بر کارهای دیگر چه تاثیری خواهد داشت؟ آیا این ویژگی تکراری نیست؟ ( به عنوان مثال بازگشت به مرحلهء اولیه طراحی گرافیکی و تکمیل و تایید مجدد آن)

اگر دریافتید که ویژگی جدید برای اضافه کردن به وب سایت شما کاری است که قبلاً تمام شده و تکراری می باشد، قبل از انجام هر کاری، زمانی را برای فکر کردن بر روی پروژه بگذارید و مطمئن شوید که پول شما با یک تعریف نادرست در پروژه تلف نمی شود. انجام این نکات و فعالیت ها تضمین کنندهء انجام صحیح پروژهء وب سایت شما می باشد و به افراد تیم طراحی وب سایت کمک خواهد کرد تا طبق برنامه پیش رفته و اجازه می دهد تا وب سایت شما به یک وب سایت حرفه ای تبدیل شود.

 

لینک های مرتبط

منبع:پارسی کدر