طراحی سایت مدرسه

به جرأت می توان گفت بخشی که به خوبی نتوانسته است از تکنولوژی فناوری اطلاعات در بخش سایت بهره مطلوبی را ببرد مدارس دولتی و غیر دولتی میباشند. این در حالی است که مدیران مدارس با داشتن اطلاعاتی از مزیت های طراحی سایت برای مدرسه خود، به راحتی با صرف هزینه اندک میتوانند از تمامی این مزیت ها بهره لازم را ببرند. امروزه مدارس از پیام کوتاه به خوبی بهره می برند و این مطلب میتواند در سطح گسترده تر با طراحی سایت همراه شود .

 به عنوان مثال: ساده ترین بخشی که می توانیم در چنین وب سایت هایی داشته باشیم ارتباط والدین با کادر پرسنلی مدرسه مربوطه می‌باشد. مانند: گرفتن کمک های مردمی به صورت آنلاین، مشاهده وضعیت دانش آموز و نمرات آن به صورت آنلاین می باشد.

در سطحی گسترده ما میتوانیم با برگزاری ویدئو کنفرانس هایی به صورت آنلاین والدین دانش آموزان را از روند اداره محیط مدرسه و مسائل مربوط به آن با خبر ساخته و میتوانیم امکانات بسیار زیادی را برای والدین نظیر: ارتباط مستقیم با مدیر مدرسه، ناظم و سایر پرسنل آن و مشاهده وضعیت تحصیلی فرزند خود را قرار دهیم.

همچنین یک مدرسه میتواند با داشتن طراحی وب سایت مناسب به معرفی فعالیت های خود و رشته های موجود در مدرسه و فعالیت های خود در ضمینه ورزشی و آموزشی و عناوین و افتخارات کسب شده توسط مدرسه پرداخته و آنها به دیگران در سایت خود معرفی کند..

همچنین با داشتن یک وب سایت مدرسه میتواند دانش آموزان فارغ التحصیلی خود را به بازدید از سایت مدرسه و مطرح کردن مشکلات و معایب مدرسه و نکات مثبت و ترغیب سایر دانش آموزان و والدین آنها به نام نویسی در مدرسه مذکور را داشته باشند که با این روش میتوان سرمایه بیشتری را برای مدرسه جذب کرد.

از نکات مثبت طراحی وب سایت

 برای مدرسه میتوان به ایجاد نظرسنجی در سایت مدرسه و شرکت نمودن والدین در آن که باعث صرف وقت کمتر و از همه مهمتر هزینه کمتر برای مدرسه میشود اشاره نمود که میتواند واقعا باعث بالا رفتن بازدهی در دو طرفین شود .

لینک های مرتبط