امروزه، هر شخص برای بیوگرافی و حرفه و کسب و کار خود، احتیاج به داشتن یک وب سایت با طراحی مناسب دارد، هر کس میتواند با کمی آشنایی با جستجو در اینترنت و کمی مطالعه در مورد نحوه کار و ساخت یک وب سایت برای خود، یک وب سایت به صورت حرفه ای یا معمولی  طراحی کند، و از آن بازخوردهای متناسب با کار خود را بهره برداری کند. ما در این آموزش قصد داریم شما را با انواع طراحی ها و نحوه طراحی سایت به وسیله یک نرم افزار مدیریت محتوا آشنا کنیم .

 طراحی وب سایت ها به  دو دسته انجام میگردند :

 وب سایت هایی با طراحی داینامیک ( پویا)، وب سایت‌های با طراحی استاتیک (ایستا)

طراحی استاتیک (ایستا) چیست ؟

 طراحی استاتیک (ایستا)، به طراحی گفته می شود که به صورت صفحات html محض بوده است،  اینگونه طراحی ها غالبا  به صورت معرفی می باشد که در آینده در صورت تغییر محتوای آن به دلیل وقت گیر بودن هزینه بر بودن برای صاحب سایت مقرون به صرفه نمیباشد  .

  در ادامه نمونه ای از نمای اینگونه طراحی  را در عکس زیر مشاهده خواهید کرد .

طراحی سایت داینامیک یک

 طراحی داینامیک ( پویا) جیست ؟

 طراحی داینامیک (پویا)، به طراحی گفته می‌شود که غالبا با ترکیب کدهای html و php ساخته می شوند و اکثرا با نام نرم افزار مدیریت محتوا در سراسر اینترنت شناخته می شوند. که ویرایش محتوا در این گونه طراحی بسیار آسان تر از نوع طراحی استاتیک بوده وهزینه نگهداری آن بسیار کمتر است.

  درادامه نمونه ای از نمای اینگونه طراحی  را در عکس زیر مشاهده خواهید کرد .

طراحی سایت داینامیک

 نیازمندیهای طراحی یک وب سایت چیست ؟

  ما برای طراحی وب سایت در مرحله اول نیاز به داشتن یک نام دامنه (Domain)، و در مرحله دوم نیاز به یک میزبانی وب (Host) یعنی فضایی که وب سایت ما بر روی آن نصب خواهد شد و درمرحله سوم نیاز به یک نرم افزار مدیریت محتوا نیاز خواهیم داشت.

 در این آموزش ما قصد خواهیم داشت با نرم افزار مدیریت محتوا دروپال  طراحی یک وب سایت را به شما آموزش دهیم.

برای این کار مراحل زیر را انجام دهید :

  1. ابتدا وارد سایت http://drupal.org شوید و سپس در منوی دانلود وارد گزینه Download&Extend شوید و آخرین ورژن نرم افزار دروپال را دانلود کنید.
  2. سپس وارد قسمت هاستینگ خود شوید (پنل هاستینگ Direct admin)، در قسمت MySQL Management  بر روی گزینه Create new Database کلیک کرده و دیتابیس جدید خود را برای سایت ایجاد نمایید.
  3. بعد در پنل مدیریت هاست خود بر روی گزینه File manager کلیک کرده و وارد فایل روت (public html) سایت می شوید و فایل دانلود شده دروپال را در آن قسمت آپلود میکنید، پس از اینکه  آپلود شما تمام شد، اکنون باید فایل را از حالت فشرده (Exteract) خارج نمایید.
  4. حال وارد مرورگر خود شوید و نام سایت خود را در زبانه جستجو وارد کنید، اکنون با صفحه نصب دروپال که مانند تصویر زیر میباشد روبرو می شوید :

طراحی سایت دروپال

  1. سپس بر روی  گزینه Save and Continue  کلیک کرده و وارد مرحله بعد می شوید.
  2. در این قسمت نام Database را که در مرحله 2 ساخته اید را وارد می کنید و منتظر نصب دروپال می شوید.

طراحی سایت دروپال

  1. بر روی گزینه view your site  کلیک کرده و وارد سایت میشوید.

تبریک میگوییم شما توانستید اولین سایت خودتان را با استفاده از مدیریت محتوا دوپال ایجاد کنید، امیدوارم این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

لینک های مرتبط