سئو در داخل طراحی سایت

سئو امروزه به یکی از مهمترین مسئله های روز برای هر طراحی سایت نو پا و یا قدیمی میباشد. به سبب همین سئو هست که امروزه سایت ها بسته به امتیاز های دریافتی خود توسط موتور های جستجوگر در نتایج جستجو به نمایش در می آیند. یکی از موتور های جستجوگر مهم که برای تمامی افراد از نظر اهمیت بالا است گوگل میباشد. این موتور جستجو بنا بر امتیاز های خود به وب سایت ها و با استفاده از الگوریتم های طراحی شده توسط شرکت گوگل مانند: پنگوئن به وب سایت ها امتیاز داده و در صفحات خود این وب سایت ها را طبقه بندی میکند. پس برای ما نیز نحوه امتیاز دهی این موتور جستجوگر و نحوه طبقه بندی آن نیز بسیار باید مهم باشد. در ادامه به نحوه این امتیاز دهی ها و نحوه جمع آوری آن خواهیم پرداخت.

امتیاز دهی گوگل چگونه است؟

تا به امروز کسی از نحوه امتیاز دهی گوگل به وب سایت ها هیچگونه اطلاعاتی را به دست نیاورده و خود این شرکت نیز درباره این مسئله تا به حال چیزی را بیان نکرده است. اما افراد و تیم های توسعه وب توانسته اند با کمی استفاده از دانش خود تست های مختلف در مورد نحوه عملکرد این موتور جستجوگر اطلاعاتی را به دست بیاورند. لازم به ذکر است که این اطلاعات گاها روزانه نیز در حاله تغییر هستند. پس ما با صحبت در مورد آنها تنها نمایی از نحوه سئو در وب سایت را به شما خواهیم آموخت تا با درک این مطلب بتوانید وب سایت خود را به بهترین رتبه در صفحه اول گوگل برسانید.

صفحه اول گوگل دارای ده مکان برای نمایش ده سایت برتر خود از نظر رتبه بندی میباشد. این ده سایت از نظر رقابتی دارای رقابت بسیار شدیدی با یکدیگر هستند و روزی که یک وب سایت جدید از صفحه دوم گوگل به صفحه اول گوگل راه یابد یکی از این وب سایت ها باید از آن خارج شود پس خوب دقت کنید تا در ادامه مطلب در مورد امتیازات گوگل بیشترین مطلب را بیاموزید.

عوامل امتیازی گوگل در سئو

در این قسمت ما در مورد امتیاز هایی که موتور جستجوگر گوگل به شما در ضمینه سئو خواهد داد صحبت خواهیم کرد که برخی از آنها عبارت اند از:

  • طول عمر وب سایت
  • به روز رسانی وب سایت
  • چگالی کلمه کلیدی
  • مقدار محبوبیت
  • سرعت وب سایت
  • عدم مخرب بودن وب سایت
  • امنیت وب سایت
  •  و …

طول عمر وب سایت

منظور از طول عمر وب سایت چیست؟ در ضمینه کاری فرض را بر این میگذاریم که شما وب سایتی را در ضمینه شغلی خود راه اندازی کرده و آن را به طور مناسب با معیار های موتور جستجوگر گوگل بهینه کرده اید اما این را باید در نظر بگیرید که گوگل به همین آسانی به شما اعتماد نکرده و شما را در نتایج اول جستجوی خود به نمایش در نمیاورد و به وب سایت های قدیمی خود بیشتر در این ضمینه اعتماد خواهد کرد. اما دلیل این امر چیست؟ گوگل هم مانند همه موتور های جستجوگر دیگر به دلیل نمایش نتایج مفید خود است که دارای اعتبار میباشد و با این سیاست وب سایت شما را نگاه خواهد کرد که در صورت قرار گیری شما در نتایج اولیه جستجوی خود و پایدار نبودن وب سایت شما احتمال عدم نمایش محتوای مناسب را از دست خواهد داد و به همین دلیل بیشتر به وب سایت های قدیمی در این ضمینه اعتماد خواهد کرد.

به روز رسانی وب سایت

یکی از مهمترین معیار های گوگل به روز رسانی وب سایت میباشد که در امر امتیاز دهی آن بسیار مهم بوده و امتیاز بالایی را برای آن نیز قرار داده است اما ما چگونه این امتیاز را به دست خواهیم آورد؟ بسیاری از این افراد بر این باورند که با قرار دهی انواع مطالب در وب سایت خود این امتیاز را به دست خواهند آورد اما این امر اشتباده است. تمامی مواردی که در وب سایت خود قرار میدهید باید در ضمینه فعالیت وب سایت شما باشد تا بتواند امتیاز به روز رسانی مفیدی را برای شما فراهم آورد. سعی بر این نداشته باشید که از دیگر وب سایت ها مطلبی را به صورت تقلب در وب سایت خود قرار دهید زیرا روبات گوگل از آنچه که شما فکر میکنید بسیار باهوش تر است پس از تقلب هم بپرهیزید.

چگالی کلمه کلیدی

چگالی کلمه کلیدی یکی از معیار های دیگر گوگل برای نمایش شما در نتایج خود میباشد. شما با دادن چگالی مناسب به محتوای وب سایت خود میتوانید این امتیاز را به دست آورید.اما چگالی چیست؟ چگالی نسبت استفاده کلمه کلیدی شما در محتوا میباشد. برای مثال: ما در ضمینه طراحی سایت فعالیت میکنیم. پس کلمه کلیدی ما میشود طراحی سایت و باید از آن در مقاله خود به صورت دست استفاده کنیم تا شامل امتیاز شویم. این را به خاطر داشته باشید در بسیاری موارد مشاهده شده افراد کلمه کلیدی خود را در وب سایت به صورت زیاد استفاده میکنند این امر شاید یک الی دو ماه تازه شاید! در نتایج اول جستجو قرار دهد اما ماندگاری برای شما نخواهد داشت و وب سایت شما را پنالتی کرده و از دور خارج خواهد کرد.

مقدار محبوبیت

محبوبیت، میتوان به جرعت گفت یکی از مهمترین عوامل نمایش وب سایت شما بعد از محتوا خوب محبوبیت است. اما منطور از محبوبیت چیست؟ منظور همان تعداد سایت هایی است که وب سایت شما را معرفی کرده اند که به آن در اصطلاح عامیانه بک لینک نیز گفته میشود. سعی کنید در وب سایت هایی که دارای ارزش بالایی هستند این بک لینک را دریافت کنید. بک لینک خود را به گونه ای داشته باشید که با کلمه کلیدی خود به وب سایت لینک شده باشید. مورد دیگری که مشاهده شده وب سایت هایی هستند که اقدام به تبادل لینک با یکدیگر میکنند که این امر برای وب سایت شما بسیار خطرناک بوده توسیه ما به شما عدم استفاده از این نوع بک لینک ها میباشد بخصوص با ورود الگوریتم پنگوئن 2

سرعت وب سایت

سرعت وب سایت نیز از موارد بسیار مهم در ضمینه محل قرار گیری شما در نتایج جستجو گوگل میباشد. اما چگونه باید این امر را محقق کرد؟ چند نکته در مورد سرعت وب سایت بسیار مهم است یکی از آنها بهینه سازی نرم افزار مدیریت محتواست که حتما باید رعایت شود. میتوانید با مراجعه به مقاله ما در ضمینه افزایش سرعت طراحی سایت مراجعه کنید و آن را مطالعه کنید. اما نکاتی را در مورد طراحی سایت خود نیز باید رعایت کنید که میتوان به چند مورد آنها در زیر اشاره کرد.

عدم استفاده زیاد از عکس در صفحه اول وی سایت

  • استفاده از فایل های حجیم JS
  • استفاده از فایل های حجیم CSS
  • استفاده از هاست بی کیفیت
  • در خواست های HTTP زیاد در هنگام لود
  •  و …

عدم مخرب بودن وب سایت

عدم مخرب بودت یک وب سایت عبارت است از هدایت کاربر به محتوای مناسب و ایجاد نکردن بستر تبلیغاتی و سردرگمی تو در تو برای بازید کننده عنصری که برای گوگل خیلی مهم است. در وب سایت خود سعی را بر این داشته باشید تا از محتوایی استفاده کنید که کاربر نیاز دارد و برای اهداف خود از محتوای غیر استفاده نکنید. برخی از توصیه های ما در ضمینه عدم استفاده از موارد زیر است:

  • عدم استفاده از تبلیغات کلیکی
  • استفاده از محتوای نا معتبر برای جذب کاربر
  • مجبور ساختن کاربر به ثبت نام و … برای به دست آوردن محتوا

امنیت وب سایت

به طور پیشفرض گوگل به تمامی کسانی که وب سایت دارند و یا قصد راه اندازی وب سایت را دارا میباشند توصیه میکند که برای راه اندازی وب سایت خود از نوع کدینگ امن HTTPS استفاده کنند دلیل این امر هم عدم ارائه اطلاعات غیر در غالب وب سایت های هدف و امنیت بالای کاربرای برای استفاده از اطلاعات میباشد.

 

لینک های مرتبط