طراحی سایت و گوگل AMP

تکنولوژی جدیدی در طراحی سایت از طرف گوگل تعریف شده که سرعت بارگذاری وبسایت ها را در موبایل 4 برابر بیشتر از حالت ریسپانسیو میکند . در این مقاله به طراحی سایتبه سبک AMP میپردازیم .

طراحی سایت با AMP چیست و به چه دردی میخورد ؟

Amp یا Accelerated Moblie Pages یکی از فریم ورک های نسبتا جدید google است که در گوگل وبمستر قابل مشاهده است . از این فریم ورک در راستای افزایش سرعت لود یک وب سایت در دستگاه های هوشمند یعنی تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها استفاده می شود .
در واقع با به کار گیری این فریم ورک در طراحی وب سایت ، صفحات شما با هر سرعت اینترنت کاربر ، به سرعت بارگذاری خواهند شد . از آن جایی که Amp تاثیر باور نکردنی در سرعت لود وب سایت تان به جای می گذارد سئو سایت تان نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و در نتایج گوگل رفته رفته جایگاه بهتری کسب خواهید کرد .
در گوگل و توییتر نیز از این فریم ورک به صورت کد هایی منحصر به فرد استفاده نموده اند تا کاربران شان به آسانی بتوانند در هر لحظه صفحه مورد نظر خود را مشاهده نماید ؛ از این رو می توان متوجه میزان اهمیت استفاده از این فریم ورک در پروژه های طراحی سایت شد .

AMP چه تاثیری در طراحی سایت و سئو دارد ؟

یکی از مهم ترین مزایا استفاده از Amp در وب سایت ، cache شدن صفحات سایت تان در نتایج موتور جستجوگر google است . cache شدن صفحات وب سایت تان در گوگل علاوه بر سرعت لود سایت ، در سئو سایت تان نیز بی تاثیر نخواهد بود و موجب بهبود آن می شود .

AMP در رتبه سایت بسیار تاثیر میگذارد !

وجود Amp در یک سایت برای گوگل بسیار حائز اهمیت است و در نتایج جستجو رتبه های بالاتری نسبت به دیگر وب سایت ها دریافت می نمایند . فریم ورک Amp در طراحی سایت و تجربه کاربری نیز تاثیر گذار است . از آنجایی که این وب سایت ها برای دستگاه های تلفن همراه بهینه سازی شده اند کاربران بیشتری را از نتایج موتور های جستجو گر جذب می کنند .
در آخر به عنوان جمع بندی باید بگوییم Amp یک استاندارد در راستای ایجاد صفحاتی سریع و متناسب با استاندارد های دنیای وب ، برای صفحات یک طراحی سایت است . در واقع با استفاده از این فریم ورک صفحات سایت تان در 2 الی 3 ثانیه بارگذاری خواهند شد . Amp یک زبان برنامه نویسی نیست و می توانید از آن در تمامی سیستم های مدیریت محتوا استفاده کنید .

 

مطالب مرتبط:

 

منبع: پارسی کدر